Join the QR Community
Explore The Music News & Views Performances Shopping About Us

Moderators: Mark, Stacey
Go
New
Find
Notify
Tools
Reply

A little hi from Denmark
 Login/Join

Posted
Hi everyone

Finally I figured it out!
Well I am not used to use this kind of messaging (is that an english word?)

All that trouble, only to give all of you a tiny "hi" so you'll know I am here too.

I read many good discussions.
That, I can.
Hope to read many more.

Kind regards

Posts: 925 | Location: Denmark | Registered: January 25, 2008Reply With QuoteReport This Post
Picture of swedgirl
Posted Hide Post
quote:
Originally posted by Anxious 2:
Hej

Jeg kiggede på min tidligere præsentation af migselv.

Præsentation og præsentation... Kan man kalde det det?

Jeg har valgt at præsentere mig selv på dansk. Det kan jo være I kan forstå lidt af det! Big Grin
Der er jo så mange der skriver på italiensk, så hvorfor ikke. (Vi skal jo også udfordre oversætterne inde på QR lidt! Wink )

Først de kedelige fakta:

Køn: Ja
Bosted: Albertslund, Danmark, Europa, Jorden, Universet (det vi kender til!)
Beskæftigelse: Regnskabselev
Fritidsinteresser: Synger og spiller på klaver og harpe og lidt blokfløjte, tegner også når jeg har tid

Så kommer vi til, hvordan jeg fandt frem til denne fabelagtige sangerinde, som er den primære grund til, at vi alle vender tilbage her til forummet.
Måske forholder det sig sådan, at det ikke var mig, der fandt hendes musik, men mere musikken der fandt mig!
Jeg hørte engang i foråret 2006 en CD hos en af mine rigtig gode veninder.
Jeg var fortabt allerede efter de første toner. Det var "All Souls Night", der kom ud af højtalerne. Og den sang er sidenhen blevet dedikeret min veninde. Så hver gang jeg hører den, tænker jeg på hende.

I sen-efteråret 2006 meldte jeg mig til QR Community. Hvilket viste sig at være meget heldigt, for ikke lang tid efter dette blev frk. McKennitts europa-tour (2007) annonceret!
Jeg inviterede selvfølgelig straks min veninde til at komme og høre koncerten sammen med mig. Og hun sagde ja!
Det var en helt fantastisk anderledes oplevelse end andre live-koncerter, jeg har været til.
Jeg har altid vidst, hvor effektfuldt det kan være, når det holdes i det simple.
Men det lysshow til den koncert, var enestående! Tænk at få så meget stemning ud af noget på en så enkel måde.

Nå men, jeg har jo efterhånden leveret en hel roman, og kunne sikkert blive ved i evigheder.
Men det må I have til gode til en anden gang... Smiler

Jeg må tilbage til det virkelige liv igen...

Hav det godt!

Knuz

Anxious 2

P.S. Feel free to ask me for a translation in case you should be too curious to know what I have been writing.
(I might have to involve a dictionary... Hurra for opfindelsen af ordbøger!)

P.P.S. Synes lige, at jeg skal give de ikke dansk-talene muligheden for også at kunne komme til at forstå dette...

Hej anxious 2,
tack för din presentation på danska! Det var roligt att läsa lite danska på det här forumet!
Jag är tysk men lever nära Stockholm sen 10 år och stormtrivs!
Var har du sett Loreena McKennitt live år 2007? Jag har just sett henne live in Hamburg/ Germany, helt fantastiskt!
Ha det bra, vi hörs!

I said:
Hi anxious 2,
thank you for your presentation in danish! It was cool reading some danish at this forum!
I'm from Germany but now living in Sweden since a decade agoand I like it here!
Where did you see Loreena McKennitt live in 2007? I've seen her live in Hamburg/ Germany, it was fantastic!
Have a nice day, see you!

Posts: 6 | Location: Stockholm, Sweden | Registered: April 11, 2012Reply With QuoteReport This Post
Posted Hide Post
Hi Lizjul

I finally borrowed my sisters boyfriends collection - and yes, he speaks a little danish Smiler

Hope you are fine, and the crisis didn't hit you too hard...

Greetings
Anxious

quote:
Originally posted by Lizjul:
I'm very happy to welcome you Anxious2. Viggo speaks Danish not in the film itself, but in the Appendices (In the making of the Return of The King) If you have the extended version of Return of the King, watch the Appendices - (I believe it's on the fourth disc) regarding one of the opening parties for the last film, held in Denmark. Wink When you have time to watch it.

Posts: 925 | Location: Denmark | Registered: January 25, 2008Reply With QuoteReport This Post
<Flying Flamingo>
Posted
translation please Razzer

Reply With QuoteReport This Post
Posted Hide Post
Hello all

Amazing how time can fly...
I haven't been in here for some time now, and I didn't notice how much I missed you guys!

Why is it that some friends are just too far away??!
It makes me appreciate the internet. Smiler

Thanks for being here.

Anxious 2

P.S.
Lizjul, sorry but I forgot all about watching LotR. I must do that soon...

Picture of Lizjul
Posted Hide Post
I'm very happy to welcome you Anxious2. Viggo speaks Danish not in the film itself, but in the Appendices (In the making of the Return of The King) If you have the extended version of Return of the King, watch the Appendices - (I believe it's on the fourth disc) regarding one of the opening parties for the last film, held in Denmark. Wink When you have time to watch it.

Posts: 212 | Location: Westchester, New York | Registered: April 17, 2008Reply With QuoteReport This Post
Posted Hide Post
quote:
Originally posted by Lizjul:
As always, a big welcome to you Anxious2! I have only heard one person speak Danish. And that is Viggo Mortensen. You heard of him yes? I heard him speak Danish on the LOTR - Return of the King -Appendices. He was in Denmark for one of the opening parties for LOTR.I like the sound of it.

Again, a big welcome to you! Big Grin Wink Cool

Thanks Lizjul

Though I've been here for over a year... Wink

Viggo Mortensen is a danish actor, so it's not that big a wonder he speaks danish. Big Grin

I didn't notice him speaking danish in Lord of the Rings, Return of the King. I must watch it again some time and pay attention...
Where exactly does he speak his mother tongue in the film?

Thanks again for welcoming me Big Grin

Picture of Lizjul
Posted Hide Post
As always, a big welcome to you Anxious2! I have only heard one person speak Danish. And that is Viggo Mortensen. You heard of him yes? I heard him speak Danish on the LOTR - Return of the King -Appendices. He was in Denmark for one of the opening parties for LOTR.I like the sound of it.

Again, a big welcome to you! Big Grin Wink Cool

Posts: 212 | Location: Westchester, New York | Registered: April 17, 2008Reply With QuoteReport This Post
Posted Hide Post
Dear all italians

My mind are at all who might be affected by the terrible disaster that has just happened near Rome.
I sincerely hope you are all alright.

Many, many thoughts

Anxious 2

P.S.
I didn't know where else to put this message...

Posted Hide Post
Yes, Anxious 2, would you mind translating what you have written? I'm curious!!
Some friends of mine have studied Danish at university, unlike me.....sorry.

Posts: 559 | Location: italy | Registered: November 01, 2007Reply With QuoteReport This Post
Posted Hide Post
Hej

Jeg kiggede på min tidligere præsentation af migselv.

Præsentation og præsentation... Kan man kalde det det?

Jeg har valgt at præsentere mig selv på dansk. Det kan jo være I kan forstå lidt af det! Big Grin
Der er jo så mange der skriver på italiensk, så hvorfor ikke. (Vi skal jo også udfordre oversætterne inde på QR lidt! Wink )

Først de kedelige fakta:

Køn: Ja
Bosted: Albertslund, Danmark, Europa, Jorden, Universet (det vi kender til!)
Beskæftigelse: Regnskabselev
Fritidsinteresser: Synger og spiller på klaver og harpe og lidt blokfløjte, tegner også når jeg har tid

Så kommer vi til, hvordan jeg fandt frem til denne fabelagtige sangerinde, som er den primære grund til, at vi alle vender tilbage her til forummet.
Måske forholder det sig sådan, at det ikke var mig, der fandt hendes musik, men mere musikken der fandt mig!
Jeg hørte engang i foråret 2006 en CD hos en af mine rigtig gode veninder.
Jeg var fortabt allerede efter de første toner. Det var "All Souls Night", der kom ud af højtalerne. Og den sang er sidenhen blevet dedikeret min veninde. Så hver gang jeg hører den, tænker jeg på hende.

I sen-efteråret 2006 meldte jeg mig til QR Community. Hvilket viste sig at være meget heldigt, for ikke lang tid efter dette blev frk. McKennitts europa-tour (2007) annonceret!
Jeg inviterede selvfølgelig straks min veninde til at komme og høre koncerten sammen med mig. Og hun sagde ja!
Det var en helt fantastisk anderledes oplevelse end andre live-koncerter, jeg har været til.
Jeg har altid vidst, hvor effektfuldt det kan være, når det holdes i det simple.
Men det lysshow til den koncert, var enestående! Tænk at få så meget stemning ud af noget på en så enkel måde.

Nå men, jeg har jo efterhånden leveret en hel roman, og kunne sikkert blive ved i evigheder.
Men det må I have til gode til en anden gang... Smiler

Jeg må tilbage til det virkelige liv igen...

Hav det godt!

Knuz

Anxious 2

P.S. Feel free to ask me for a translation in case you should be too curious to know what I have been writing.
(I might have to involve a dictionary... Hurra for opfindelsen af ordbøger!)

P.P.S. Synes lige, at jeg skal give de ikke dansk-talene muligheden for også at kunne komme til at forstå dette...

This message has been edited. Last edited by: Anxious 2,